Visst kommer du?

Bild saknas - Crowd 2045498 1280

På årets städdag söndagen den 9 juni kl 10-14

Hej du medlem i Kalix Golfklubb.

Nu närmar det sig öppning men innan dess så kommer årets städdag att vara nu på
söndag den 9 juni kl 10-14

Samling i klubbhuset så kan de olika sysslorna delas upp.

I fjol fick vi en fantastiskt fin bana och inför kommande år hoppas vi att den når samma härliga nivå. Men det finns allt saker som kan finslipas. Därför så behöver du som medlem hjälp till under städdagen, det finns flertalet sysslor som kan passa alla oavsett ung eller äldre.

Under dagen kommer det bjudas på kaffe, dryck, varmkorv och enkelt fika.

Saker som är aktuella att fixa:

- Trimma insidan på bunkrar med tråd, framkant mot green är viktigaste delen och man måste stå i bunkern för att nå bästa resultatet. (Enkel trådtrimmer har man egen är det lämpligt att ta med)

- Räfsa bort allt material som är trimmat i bunkern. (Har man egen kratta/räfsa är det lämpligt att ta med)

- Köra ut bänkar och papperskorgar samt montera dom nya bolltvättarna och slå ned på hålen med respektive jordankare. (Fordon för transport och släp finns att nyttja uppe vid verkstaden)

- Bära fram utemöblerna från gamla klubbhuset (släp behövs)

- Iordningställa övningsbunkern så att den ser respektabel ut. Övriga bunkrar på banan tar banpersonalen hand om. (Krattor/ räfsa är klokt att ha med)

- Fixa golfbilsvägen vid green på hål 9 ( klippa ett par kvistar, kratta och ev plana till lite vid ena bron)

- Trimma diket på hål 14

- Tömma rabatten framför klubbhuset, plantera lite blommor (Släp, spade och blommor finns på plats) Plantera i en två av de blå krukorna för att sedan placeras ut uppe vid Blå Kiosken.

- Städa BlåKiosken

- Slänga rangebollarna samt krukor som är sönder. Står till höger om bollmaskinen. (Släp finns på plast)

Ska punkterna hinnas med är det viktigt att du likt övriga medlemmar hjälper till, vi ses på söndag!

MvH Styrelsen

PS. Bland alla som deltar på städdagen kommer ett dussin golfbollar, greenlagare och bollmarkör med golfklubbens logga att lottas ut!